جامعه بیماران نادر  میاستنی  ایران

جامعه بیماران نادر میاستنی ایران

درباره بیماری میاستنی گراویس و همدردانم...
جامعه بیماران نادر  میاستنی  ایران

جامعه بیماران نادر میاستنی ایران

درباره بیماری میاستنی گراویس و همدردانم...

ویتامین های مفید برای ما...

به نام خدای مهربان. سلام دوستان خوبم. امیدوارم خوب و سلامت باشید. 

بنده هم به لطف خدای مهربان خوبم. امتحانات کم کم دارند به پایان میرسند... امروز هم چهارمین امتحان را دادیم. 

 

درباره مواد و ویتامین های مفید برای بیماران میاستنی ادعاهای زیادی مطرح است... 

بعضی ها میگویند ویتامین B بعضی ها هم میگویند ویتامین D  . اما آخرین مطلبی که من شنیدم ماده «روی» هست. نمیدونم از چه ماده طبیعی میشه روی بدن را تامین کرد اما قزصهای روی هست که میتونیم استفاده کنیم. ویتامین B هم توی شلتوک برنج و ویتامین D هم در نور خورشید یافت میشن. البته قرصهای این دو ویتامین هم موجود هست. 

 

امیدوارم از این مواد استفاده کنید و حالتون خوب بشه. اگر هم شما اطلاعاتی دارید برامون بنویسید . ممنونم و فعلا خداحافظ.

نظرات 2 + ارسال نظر
فریبا چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:01 ق.ظ http://ensaniyat.blogsky.com/

سلام آبجی گلم
من دیروز تموم شدم از امتحانا
امتحان آمار 2 بود
حداقل تا 1سال نمیرم سراغ کارشناسی ارشد
دیگه اعصابم نمیکشه
در باره روی:
قال دکتر فریبا
عسیسم روی جز 15 عنصر معدنی و ضروریه
آنتی‌اکسیدانی است که در واکنش‌های اکسیداتیو استرس نقش مهمی را بازی می‌کنه.یکی دیگر از اثرات روی، فعالیت در تکثیر سلولیه.مصرف روی در سوختگی ها، اعمال جراحی و بهبود زخم های بدن ضروریه. تقویت عمومی سیستم دفاعی یا ایمنی.روی در تشکیل هموگلوبین نقش داره در نتیجه گلبول قرمز!
هی میریم پلاسما فریزس کم خونی نیاد سراغمون

منابع روی
نان سفید، چربی و شکر فاقد روی هستن. گوشت، جگر، تخم‌مرغ، میگو، گندم سبوس‌دار، تخم کدو حلوایی و گوجه‌فرنگی حاوی روی هستند.
از دیگر منابع روی مثله عدس یا نخود یا سبوس گندم و جوانه گندم

سلام فریبا جان. خیلی خیلی از اطلاعات مفیدی که بهمون دادی ممنونم.پلاسما فرز هم فکر میکنم سالی یکبار باشه... من که آخرین نوبتم دی ماه ۸۸ بوده.خیلی بد بود...

فریبا پنج‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:51 ب.ظ http://ensaniyat.blogsky.com/

سال 88 رو نگو که کلا" واسه همه سال بدی بود
میاستنی من از تابستان 88 شروع شد
عمل ام هم اسفند 88
تو این فاصله هم 10روز خونه بودم 10روز بیمارستان
یعنی از 8ماه 4ماه بیمارستان
سال شکست عشقی
من ماهی یکبار 1جلسه میرم(2لیتر)
البته 1/21 تا 2/3 که بیمارستان میلاد بستری بودم
7جلسه بود
با شالدون از گردنم
3/3هم رفتم 1جلسه مسئول پلاسما فریزس هیچی حالیش نبود
22جای دستام رو سوراخ کرد
آخرش زنگ زد یه پرستاردیگه اومد عرض 3ثانیه واسم رگ پیدا کرد!!!!!!
اون رگمم اونقد وحشیانه اینور اونور کرد وسط کار خراب کرد
بعدش فقط گریه میکردم اما تو اون مدت که داشت زجرم میداد
حتی آخ هم نگفتم
درد سوزنا نبود که ناراحتم میکرد
اخلاق گند خانم "ج" اذیتم میکنه!
بهم میگفت بد رگی!اگه بد رگم چرا اونیکی پرستار راحت رگ گرفت!!؟
حالا خوب بود سجاد پیشم یود
وگرنه از غصه میمردم

برای من سال ۸۲ و ۸۴ننگین ترین سالهای عمرم هست. بعضی شبها کابوس اون شبهای تلخ رو میبینم...
آخرین پلاسما فرز منم با شالدون بود... خیلی بده ... درد داره... اما تو قوی تر از این دردا هستی آبجی گلم...
ماهی یک باز خیلی زیاده... به نظر من با دکترت صحبت کن و بگو که کم خونی نگیری یه وقت...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد