جامعه بیماران نادر  میاستنی  ایران

جامعه بیماران نادر میاستنی ایران

درباره بیماری میاستنی گراویس و همدردانم...
جامعه بیماران نادر  میاستنی  ایران

جامعه بیماران نادر میاستنی ایران

درباره بیماری میاستنی گراویس و همدردانم...

بیمه از کار افتادگی تامین اجتماعی


به نام خدا... سلام به همگی. این مطلب رو علی آقا فرستادن. اما فکر میکنم کمی کاغذ بازی زیاد داشته باشه.


به هر حال ممنون. من خودم شخصا نمیدونستم!!


کسانی که بیمه تامین اجتماعی دارند و گرفتار بیماری میاستنی گراویس هستند می توانند برای همیشه از کارافتادگی بگیرند اگر تحت بیمه پدرتون هستید شما رو برای همیشه از کارافتاده میکنند و تا اخر عمر بیمه مجانی می شوید یعنی بدون اینکه پولی برای بیمه شما بپردازید بیمه هستید و فقط دفترچه میگیرید در ضمن بعد از فوت پدرتون حقوق پدر بین مادر و فرزند از کارافتاده تقسیم می شود اما در حالت دوم اگر بیمه گزار خودتون هستید یعنی خودتون رو بطور ازاد بیمه کردید می توانید در کنار از کارافتادگی و داشتن بیمه مجانی ماهی 500 وخورده ای هزار تومن حقوق داشته باشید ولی دیگر سراغ کار دولتی نمی توانید بروید چون از الان بازنشسته می شوید من تحت بیمه پدرم بودم و به من ازکارافتادگی دایم دادند برای اینکار باید به شعبه بیمه تامین اجتماعی که زیر نظر ان هستید مراجعه کنید مخصوصا پسرها

که در 22 سالگی بیمه شون باطل میشه و برای خرید داروها
حتما به بیمه نیاز پیدا میکنند باید حتما سراغ گرفتن از کارافتادگی بروند.


بعد از اینکه بیمه از کارافتادگی رو گرفتین باید دور کار دولتی برای همیشه
خط بکشی چون از الان بیمه تو را بازنشسته می کنه برای اینکار به شعبه تامین اجتماعی که در ان بیمه هستید بروید و درخواست ازکارافتادگی کنید بیمه به شما کاغذ می دهد که شما باید ان را پیش دکتر متخصص مغزو اعصاب خودتان ببرید و از ان یک نامه در مورد از کارافتادگی خودتان بگیرید و به شعبه تامین اجتماعی ببرید در ضمن باید خلاصه پرونده های جراحی تیموس و پلاسمافرز و تمام پرونده های بیمارستانی خودتون رو فتو کپی کنید و به شعبه تامین اجتماعی بدهید شعبه به شما یک سه برگی یا همان فرم از کارافتادگی میدهد قسمت بالای این سه برگ را باید دکتر مغز و اعصاب شما پرکند و مهر امضا
کند و شما سه برگی را به شعبه تامین اجتماعی تحویل میدهید و بعد شعبه یک هفته بعد به شما زنگ میزند و فرم
سه برگی و تمام پرونده های شما را به شما میدهد و به شما میگوید که به درمانگاه تامین اجتماعی بروید در درمانگاه به شما
نوبت میدهند و فرم و پرونده های پزشکی شما را میگیرند
در تاریخ نوبت در کمیسیون حاضر می شوید و دکتر متخصص مغزواعصاب تامین اجتماعی شما را معاینه میکند و دوهفته بعد از کمیسیون به شعبه بیمه مراجعه میکنید تا جواب از ازکارافتادگی را بگیرید نیاز به بردن سی تی اسکن و ام ار ای و رادیولوژی و... به کمسیون نیست و فقط فتوکپی تمام پرونده های پزشکی را ببرید برای دختران اگر ازکارافتاده شوند حتی اگر ازدواج بکنند و کار ازاد انجام دهند بیمه وحقوقشان هرگزباطل نمی شود و برای پسرها هم همینطور هست
تا اخر عمر بیمه می شوند وحقوق دریافت میکنند حتی پسرها اگر ازدواج کنند می توانند خانواده اشون رو بطور مجانی بیمه کنند چون بیمه از انسان از ازکارافتاده پول نمیگیرد پسرها حتما بیمه کنند چون داروهای سل سپت و مستینون و سوپریمون
فقط با بیمه داده میشود مخصوصا سل سپت که اگر به بیمار نرسد میتواند بیمار را با خطر جدی مواجه کند دادن فتوکپی کارت معافیت پزشکی پسران به بیمه موثر می باشد درضمن
ازکارافتادگی درصورتی هست که قبل از بیمه شدن شخص بیماری زمینه ای یا میاستنی نداشته باشد و بطور سالم بیمه شود و یک سال پس از بیمه شدن بیماری میاستنی گرفته باشد و حداقل یکسال سابقه بیمه داشته باشد برای فتوکپی کردن پرونده های بیمارستانی باید به قسمت بایگانی بیمارستانی که دران بستری بودید بروید و تمام پرونده های بیمارستانی را کپی کنید و به کمسیون بدهید صد درصد از کارافتاده می شوید .


شاد و سلامت باشید.

نظرات 7 + ارسال نظر
علی یکشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:09 ب.ظ

منصوره جان اصلا کاغذ بازی نداره و شک نکنید که هم دخترا و هم پسرها که میاستنی دارند می توانند ازکارافتادگی بگیرند این مطالبی را که من الان می نویسم هم تو وبلاگت بنویس وخودت هم برو دنبال از کارافتادگی ولی باید دور کار دولتی برای همیشه
خط بکشی چون از الان بیمه تو را بازنشسته می کنه برای اینکار به شعبه تامین اجتماعی که در ان بیمه هستید بروید و درخواست ازکارافتادگی کنید بیمه به شما کاغذ می دهد که شما باید ان را پیش دکتر متخصص مغزو اعصاب خودتان ببرید و از ان یک نامه در مورد از کارافتادگی خودتان بگیرید و به شعبه تامین اجتماعی ببرید در ضمن باید خلاصه پرونده های جراحی تیموس و پلاسمافرز و تمام پرونده های بیمارستانی خودتون رو فتو کپی کنید و به شعبه تامین اجتماعی بدهید شعبه به شما یک سه برگی یا همان فرم از کارافتادگی میدهد قسمت بالای این سه برگ را باید دکتر مغز و اعصاب شما پرکند و مهر امضا
کند و شما سه برگی را به شعبه تامین اجتماعی تحویل میدهید و بعد شعبه یک هفته بعد به شما زنگ میزند و فرم
سه برگی و تمام پرونده های شما را به شما میدهد و به شما میگوید که به درمانگاه تامین اجتماعی بروید در درمانگاه به شما
نوبت میدهند و فرم و پرونده های پزشکی شما را میگیرند
در تاریخ نوبت در کمیسیون حاضر می شوید و دکتر متخصص مغزواعصاب تامین اجتماعی شما را معاینه میکند و دوهفته بعد از کمیسیون به شعبه بیمه مراجعه میکنید تا جواب از ازکارافتادگی را بگیرید نیاز به بردن سی تی اسکن و ام ار ای و رادیولوژی و... به کمسیون نیست و فقط فتوکپی تمام پرونده های پزشکی را ببرید برای دختران اگر ازکارافتاده شوند حتی اگر ازدواج بکنند و کار ازاد انجام دهند بیمه وحقوقشان هرگزباطل نمی شود و برای پسرها هم همینطور هست
تا اخر عمر بیمه می شوند وحقوق دریافت میکنند حتی پسرها اگر ازدواج کنند می توانند خانواده اشون رو بطور مجانی بیمه کنند چون بیمه از انسان از ازکارافتاده پول نمیگیرد پسرها حتما بیمه کنند چون داروهای سل سپت و مستینون و سوپریمون
فقط با بیمه داده میشود مخصوصا سل سپت که اگر به بیمار نرسد میتواند بیمار را با خطر جدی مواجه کند دادن فتوکپی کارت معافیت پزشکی پسران به بیمه موثر می باشد درضمن
ازکارافتادگی درصورتی هست که قبل از بیمه شدن شخص بیماری زمینه ای یا میاستنی نداشته باشد و بطور سالم بیمه شود و یک سال پس از بیمه شدن بیماری میاستنی گرفته باشد و حداقل یکسال سابقه بیمه داشته باشد برای فتوکپی کردن پرونده های بیمارستانی باید به قسمت بایگانی بیمارستانی که دران بستری بودید بروید و تمام پرونده های بیمارستانی را کپی کنید و به کمسیون بدهید صد درصد از کارافتاده می شوید فقط عجله کنید تا قانون این بیماری رو عوض نکردن

خیلی ممنونم علی آقا. اطلاعات بسیار مفیدی بود... انشالله به زودی میرم دنبالش.
شاد و سلامت باشید.

کتایون دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:23 ق.ظ

سلام منصوره جان امیدوارم بزودی سرحال و بانشاط برگردی!!
اتفاقا من هم جند وقتی حالم خوب نبود وصدام عوض شده رفتم دکتر که ببینم پلاسما فرز برام مینویسه که گفت لازم نیست وفقط دوز کورتونم رو از ۱۵ به ۳۵ افزایش داد وگفت اگر آثاربهبودی دیدی ۲هفته بعد کمش کن!
توی این مدت خیلی مقاومت کردم بیمارستان نرم مخصوصا برای عملیات یک ساعته که باید تمام مدت بیمارستان بستری باشی باراولی که پلاسمافرزشدم فقط۳روز بستری بودم وچون از طریق رگ محیطی (دستم) پلاسما میشدم آنقدر تلاش کردم تا به کمک سرپرستار بخش یک روز درمیان در اورژانس انجام میدادم(میرفتم خونه یک روز درمیان بمدت ۱ساعت در اورژانس برام انجام میدادند که خوب بود واذیت نشدم) بار دوم هم که حالم خیلی بحرانی بود از طریق کاتر ورگ کشاله ران به شکل روزانه برام انجام میدادند . اتفاقا ایندفعه هم میخواستم به دکترم پیشنهاد بدهم اگر قراره برم بیمارستان برام پلاسمای روزانه بنویسه تا مدت کمتری بستری باشم! که خوشبختانه نیازی نبود.
بهرحال انشاالله بزودی بخونیمت!!! حواست باشه ست پلاسما فرز چینی نگیری که اصلا کارایی نداره واز همون ست قدیمی یا اروپایی استفاده کنی !! هر روز بیادت هست وبرایت دعا میکنم!

سلام کتایون جان... ممنونم از شما.
منم خیلی به دکترم اصرار کردم که پرونده سر پایی تشکیل بدم که برم خونه و برگردم... اما گفت باید تحت نظرم باشی و ممکنه حالت بد بشه.
مرا هنگام دعا فراموش نکنید... شاد و سلامت باشید...

علی دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:11 ق.ظ

منصوره خانوم این مطلب دومی که در مورد ازکارافتادگی و مدارک موردنیاز ان نوشتم هم در پست بعدی وبلاگت بگذار

داود شنبه 20 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 07:59 ب.ظ

سلام به همه عزیزان.داود هستم 39 ساله از اهواز.مدت 4 ساله که به این بیماری دچار شدم.2 بار پلاسما فرز انجام دادم.بار دوم دیماه 89 بود و بعدش عمل تایموکتومی ( برداشتن غده تیموس ) رو انجام دادم.مدتیه که دوباره پلکهام سنگین میشه.البته توی این مدت دکترم مستینون و کورتون و قرص کلسیم رو به مرور کم و قطع کرده.من دنبال از کارافتادگی رو گرفتم ولی وقتی رفتم پیش دکترم که برام گواهی ازکار افتادگی بنویسه نا امیدم کرد وگفت به تو نمیدن چون باید حداقل 60 امتیاز منفی بگیری تا بهت ازکارافتادگی بدن ولی تو نهایتش 10 امتیاز میگیری.اگر شما دوستان مطمئنید که به ما بیماران MG ازکارافتادگی تعلق میگیره برم دنبالش.ممنون از همه

سلام آقا داود. خوش اومدین... اگه سوالی از دوستان دارید تو پستهای جدید بپرسید. پستهای قدیمی رو دیگه کسی نمیخونه...
من خودم اطلاع چندانی ندارم در این باره. اما یکی از دوستان هستن که تجربه دارن. اسمشون علی آقاس...
شاد و سلامت باشید...

دریا پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:03 ق.ظ

سلام به همه دوستان لطفا منبع رسمی خبر رو به ما هم معرفی کنید ، من شاغل و بیمه خدمات درمانی هستم و وقتی که به محل کارم برای استفاده از قانون تقلیل ساعت کاری مراجعه کردم گفتن که شامل میاستنی(MG) نمیشه اما اگه ( MS) داشتید میشد از این قانون استاده کنید.
هر چی هم به پزشک توضیح دادم که بیماری ما با فعالیت تشدید میشه گفت آره ولی با مستینون کنترل میشه پس تقلیل ساعت نمیگیرید. خواهش میکنم راهنماییم کنید

سلام. این مطلب رو یکی از دوستان فرستاده بود و اصرار زیادی داشت که من بذارم تو وبلاگ. من اصلا مطمئن نیستم که خبر صحت داره یا نه.

دریا جمعه 27 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:47 ب.ظ

سلام ممنون میشم اگه خبری شد واسم بزاری

چشم عزیزم

فاطمه پنج‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 09:02 ب.ظ

سلام من تحت بیمه ی خدمات در مانی هستم وحقوق پدرم.هم بین من و مادرم تقسیم میشه این از کار افتادگی فقط شامل تامین اجتماعی میشه ایا یا خدمات در مانی رو هم شامل میشه ینی منم الان از کار افتاده محسوب میشم ونمیتونم برا استخدام دو لتی اقدام.کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد