جامعه بیماران نادر  میاستنی  ایران

جامعه بیماران نادر میاستنی ایران

درباره بیماری میاستنی گراویس و همدردانم...
جامعه بیماران نادر  میاستنی  ایران

جامعه بیماران نادر میاستنی ایران

درباره بیماری میاستنی گراویس و همدردانم...

مدیتیشن به روش من :)


 به نام خدای بزرگ و سلام.


انشالله که همه دوستان عزیز حالشون خوبه. منم خوبم خدا رو شکر. دیروز دکتر بودم از وضعیت میاستنی م راضی بود فقط یه مشکل کوچیک هست که اگه خدا نکرده جدی شد شما رو در جریان میذارم. امیدوارم مشکل جدی نباشه...


میخوام تو این پست راجع به تلقین و مدیتیشن صحبت کنم. البته شاید مدیتیشن این نباشه و کلا چیز دیگه ایی باشه اما من میگم «مدیتیشن به روش من» :) کاری که من با انجامش تونستم تقریبا 20تا 30 درصد به بهبودی خودم کمک کنم.


این تکنیک ها رو من از چندین نفر شنیدم که دو سه نفرشون دکتر بودن و سه چهار نفرشون معلم هام بودن و یکی دو نفر هم استاد های دانشگاه. حدودا دو سه نفرشون که آدمهای مذهبی بودن گفتن که از اذکار و یاد خدا استفاده کنم و بعضی ها هم گفتن که از تلقین افعال مثبت و کلمات با بار مثبت زیاد استفاده کنم. اما در کل بیس و پایه هاشون مثل هم بود.


به این صورت که یک جای آسوده و راحت دراز بکشید به هر صورتی که احساس راحتی کنید. مثلا چراغ روشن باشه یا خاموش . محیط گرم باشه یا سرد روی زمین باشید یا روی تخت یا روی صندلی . ساعتش هم وقتی باشه که کسی مزاحم کارتون نشه. مثلا قبل از خواب شب... خلاصه زمان و مکانی که راحت باشید.


حدود 15 تا 20 دقیقه ابتدایی باید اینطوری باشه که ذهنتون رو خالی کنید و سعی کنید به هیچ چیزی فکر نکنید. تا زمانی که یک تصویر سفید رو تو ذهنتون پدید بیارید. 

بعد از اون سعی کنید تک تک عضلات بدنتون رو از حالت انقباض خارج کنید و آزاد و رهاشون کنید . بعد از این کار متوجه سنگینی خاصی در کل بدنتون میشید و حس میکنید روی یک لایه چسب خوابیدید... این پروسه در روزهای اول حداقل 30 تا 40 دقیقه طول میکشه خواهشا صبور باشید اما به مرور زمان که عادت کنید رسیدن به این مرحله براتون آسون میشه.


خب حالا یا میتونید از اذکار و نام های مقدس خداوند برای آرامشتون استفاده کنید مثلا صلوات بر پیامبر (ص). لا اله الا الله گفتن و ذکر روزهای هفته و ...

یا اینکه از افعال مثبت استفاده کنید مثلا من میتونم، من خوبم،حالم خیلی خوبه و بهترم میشم، من قوی هستم ، توانایی های زیادی دارم ، روز به روز حالم بهتر میشه و کلمات و جملاتی از این دست... سعی کنید حین گفتن این کلمات نفس عمیق بکشید. از بینی به داخل و از دهان خارج کنید.


من که هر دو کار رو انجام میدادم که واقعا عالی بود... البته این تکنیک ها برای کاهش استرس و اضطراب هم خیلی مفیده. کلا ذهن رو پاک سازی میکنه...


اگه بتونید این کار رو انجام بدید واقعا به بهبودیتون کمک میکنه. ذهن انسان بسیار بسیار قوی هستش پس خواهشا از افعال منفی خال کنید ذهنتون رو... مطمئنم که حال همه خوب میشه...


بیماری ما یک بار روانی خاصی داره. ممکنه من از نظر میاستنی هنوز به حالت کنترل شده نرسیده باشم اما با انجام این کارهایی که گفتم از بار روانی بیماریم کم شده... البته خیلی طول کشید تا تونستم باهاش کنار بیام. حدود 3 ،  4 سال.


امیدوارم وقت بذارید و این کار رو انجام بدین و نتیجه حاصل بشه.


دوستتون دارم دوستای گلم. مراقب خوبیهاتون باشید.

خدایا شکرت...


به نام خدا و سلام به همه دوستان خوبم.


امیدوارم حال همگی خوب باشه و شاد باشید و انشالله تعطیلات خوش گذشته باشه.


چند وقت پیش حالم به شدت بد شد. خیلی ضعف شدیدی داشتم. یاد مرداد ماه 84 افتادم. روزی که برای اولین بار به تهران رفتم برای ویزیت دکتر. و چقدر سخت بود و درد ناک. ضعف کل بدنم رو فرا گرفته بود و با خودم گفتم که خدا رو شکر اون روزها گذشت.


واقعا باید خدا را شکر کنم به این خاطر که زمان میگذره و گذشت زمان همه چیز رو عادی میکنه.


یه حکایتی هست که میگه جوانی نزد پیر دانایی رفت و گفت: خیلی سخت میگذرد!!! پیر دانا گفت : خوبه که «میگذرد»...



و حافظ شیرین سخن که میفرماید :


فی الجمله اعتماد مکن بر ثبات دهر                                   کین کارخانه ایست که تغییر میکند



و البته خیام که گفته است:


می نوش که عمر زندگانی این است                                خود حاصلت از دور جوانی این است

هنگام گل و بن است و یاران سرمست                             خوش باش دمی که زندگانی این است




امیدوارم همواره در حال شکر گذاری باشید و از لحظه لحظه زندگی لذت ببرید. خداحافظ....