جامعه بیماران نادر  میاستنی  ایران

جامعه بیماران نادر میاستنی ایران

درباره بیماری میاستنی گراویس و همدردانم...
جامعه بیماران نادر  میاستنی  ایران

جامعه بیماران نادر میاستنی ایران

درباره بیماری میاستنی گراویس و همدردانم...

بارداری و میاستنی...

به نام خدای عزیز و مهربون...


سلام دوستان عزیزم... امیدوارم حال همه تون خوب باشه و درپناه حق شالم و شادباشید.


این مطلب رو آقا محمد برای من فرستادن که فکر میکنم براتون مفید باشه...


با تشکر از ایشون... فعلا خدا حافظ دوستان عزیزم.



نکاتی که افراد مبتلا به میاستینی گراویس برای بارداری باید بدانند

 

 

 

 

آیا مییاستینی گراویس به فرزند من منتقل می شود.؟

بیشتر افراد مبتلا به میاستینی گراویس اکتسابی خودایمنی می باشند.نوعی از بیماری می باشد که از ترکیب آنتی بادی ها با استیل کولین گیرنده (AChR-Abs) و یا یک پروتین که کراتین خاص عضله ای(MuSK) نامیده می شود به وجود می آید. زنانی که میاستینی گراویس خود ایمنی اکتسابی دارند آن را به فرزندان خود منتقل نمی کنند. تنها زنانی احتمال انقال میاستنی گراویس را به فرزندان خود دارند که بیماری آنها از نوع مادر زادی (تشخیص داده شده در بدو تولد) باشد. نوع کم یابی از میاستینی گراویس که در زمان کودکی تشخیص داده می شود. لطفا در مورد نوع میاستینی گراویسی که شما به آن مبتلا هستید از پزشک خود مشورت بخواهید.

 

آیا فرزند من سالم خواهد بود؟

به طور کلی احتمال مشکلات زایمان برای خانم های مبتلا به میاستینی گراویس بیشتر نخواهد شد. زمانی TNMG (میاستینی گراویس ناپایدار) پیش بینی شود می توان به طرز موثری با آن مقابله کرد. نوزاد نیاز به مراقبت های برای چند روز تا یک هفته خواهد داشت تا زمانی که آنتی بادی های AChR منتقل شده از ماده برطرف و یا خود به خود از بین برود. نوزادانی که با TNMG به دنیا می آیند می توانند مانند یک نوزاد معمولی به رشد خود ادامه دهند. نهایتا احتمال مشکلات زایمان در زنان مبتلا به میاستینی گراویس برابر زنانی بود که این بیماری را نداشتند. یک بیماری کمیاب که با میاستینی گراویس مرتبط است آرتروگریپوزیس می باشد. آرتروگریپوزیس بیماری است که با ضعف عضلانی و تغییر شکل مفاصل همراه است و در زمان تولد رخ می دهد. زنانی که میزان بالایی از آنتی بادی AChR را دارند می توانند یک نوع از آنتی بادی AChR را که کودکان را هدف قرار می دهد را به فرزند خود از طریق آرتروگریپوزیس منتقل نمایند. خوشبختانه مادرانی که این بیماری را به فرزند خود منتقل کرده اند معمولا مبتلا به میاستینی گراویس بالینی نبوده اند. مجموعه آنتی بادی هایی که باعث آرتروگریپوزیس می شود در بزگسالان علائمی را بروز نمی دهد. ارتروگریپوزیس شدید را می توان با فراصوت و پیش از زایمان تشخیص داد.

 

میاستینی گراویس چه تاثیری بر روی توانایی بارداری من خواهد داشت؟

خانم ها پیش از بارداری باید چندین نوبت در این مورد با پزشک معالج خود و زنانی که قبلا حامله شده اند گفتگو نمایند. با پیشرفت بارداری زنان مرتبا احساس خستگی خواهند کرد. خستگی در خانم های مبتلا به میاستینی گراویس می توانند برجسته تر باشد. درمان با داروهای آنتی کولین استراز( anticholinesterase ) مانند pyridostigmine و Mestinon تاثیر مشخصی بر توانایی بارداری ندارد. اطمینان به توانایی به پایان رساندن حاملگی امری پیچیده و مشکل است. استفاده از داروهای آنتی کولین استراز ممکن است ریسک منقبض یا منبسط شدن رحم را به همراه داشته باشد. بیشتر افراد مبتلا به میاستینی گراویس با داروهایی درمان می شوند که سیستم دفاعی بدن و عوامل سرکوب کننده ی سیستم دفاعی را تغییر می دهند. عوامل سرکوب کننده ی سیستم دفاعی شامل پریدنیزون، آزاتیوپرین، mofetil mofetate، cyclosporine و موارد دیگر می باشد. در صورتی که شما مصرف دارو و یا درمانی برای تغییر سیستم دفاعی بدنتان دارید مورد تداخل آن در زمان بارداری با پزشک خود مشورت نمایید.

 

چه عوارضی در زمان زایمان می تواند اتفاق بیفتد؟

این موضوع ثابت شده است که زنانی که میاستینی گراویس آنها اکتسابی است این بیماری را به فرزندان خود منتقل نمی کنند. نیاز است که در اینجا پیرامون میاستینی گراویس ناپایدار در نوزادان (TNMG) بحث کینم. میاستینی گراویس ناپایدار در کودکان (TNMG) زمانی رخ می دهد که کودک به سبب قرار گرفتن در معرض آنتی بادی های AChR مادر دچار سستی می گردد. تحقیقات نشان می دهد که میاستینی گراویس ناپایدار (TNMG) در زایمان حدود 4% از مادران مبتلا به میاستینی گراویس مشاهده شده است. به شرطی که TNMG پیش بینی شده باشد می توان آن را درمان کرد و نوزاد مشکلات دیگری نخواهد داشت. به سبب احتمال وقوع TNMG بارداری زنان مبتلا به میاستینی گراویس باید به عنوان حاملگی با ریسک بالا در نظر گرفته شود. آنها باید به دقت تحت نظارت قرار گیرند. زایمان حتما باید در بیمارستان انجام شود. بیمارستان باید کارکنان با تجربه در رابطه با میاستینی گراویس داشته باشد. مجددا تاکید می شود که بحث پیرامون حاملگی و مکان زایمان باید تحت نظر پزشک معالج میاستینی گراویس شما باشد.

یافته های دیگر از تحقیق فوق نشان می دهد که احتمال سزارین در مادرانی که مبتلا به میاستینی گراویس هستند بالاتر می باشد. احتمال سزارین در زنان مبتلا به میاستنی گراویس به سبب آن بالاتر است که این زنان احتمال خستگی بیشتری در زمان زایمان دارند. یافته ی خوب آن است که هیچ تفاوتی در نوزادان به دنیا آمده از مادران میاستینی گراویسی به نسبت مادران سالم در مواردی مانند متوسط وزن تولد، مدت حاملگی ، مشکلات مادرزادی و تولد جنین مرده مشاهده نشد. با این حال ریسک حاملگی در زنان مبتلا به میاستینی گراویس بالاتر است اما با نظارت دقیق این زنان می توانند با موفقیت فرزندان سالمی به دنیا بیاورند. مشورت کردن با تیم درمانی در زنان مبتلا به میاستنی گراویسی  که قصد باردار شدن دارند بسیار مهم و حیاتی می باشد.

 

چه عوارضی میاستینی گراویس بر روی زایمان دارد.؟

مباحث این تحقیق پیرامون میاستینی گراویس و بارداری نشان می دهد که تنها عوارض شایعی که در حاملگی خانم های مبتلا به میاستنی گراویس بیشتر مشاهده شد گسیختگی زودرس دیواره ی نگاه دارنده ی مایع آمنیوتیک بوده است. به همین منظور برای موارد پیشگیرانه خانم ها با میاستینی گراویس تحت عمل سزارین قرار می گیرند. اگرچه این خانم ها می توان زایمان طبیعی موفقی نیز داشته باشند اما به سبب بالا بودن احتمال خستگی آنها عمل سزارین معمول تر می باشد.

 

حاملگی چه تاثیری بر میاستینی گراویس من خواهد داشت.؟

در حدود یک سوم از زنان در سه ماهه ی اول بارداری شاهد افزایش شدت بیماریشان خواهند بود. به طور کلی نشانه های میاستینی با احتمال خستگی عمومی که تمایل به استراحت (دراز کشیدن) را در سه ماهه دوم و سوم افزایش می دهد. در تجربه های بدست آمده اختلال در خواب به خصوص آپنه در مبتلایان به میاستینی گراویس دیده شده است. با پیشرفت حاملگی تنفس در تمامی خانم های باردار ممکن است به خطر بیفتد. پیشنهاد ما این است که زنانی که بارداری فکر می کنند برای داشتن تنفس بهتر از مراقبان خود بخواهند که تا بررسی شرایط خواب آنها وضعیت بهتری را برای آنها در زمان خواب فراهم کنند. درمان های مرسوم برای آپنه (CPAP) حاملگی را دچار مشکل نمی کنند.

 

 

بنیاد میاستینی گراویس آمریکا

تلاش بنیاد میاستنی گراویس آمریکا (MGFA) کمک به تشخیص به موقع و بهینه سازی مراقبت های لازم برای اختلالات ناشی از میاستینی گراویس و بهبود مشکلات زندگی ناشی از خدمات درمانی، افکار عمومی، تحقیقات پزشکی، آموزش های تخصصی، مباحث حقوقی و مراقبت های پزشکی می باشد.

این نشریه برای آگاهی رسانی به خوانندگان و منحصرا جهت مباحث آموزشی می باشد. به عنوان مثال این نشریه هیچ درمان منحصر به فردی را برای بیماران پیشنهاد نمی کند و نباید تحت هیچ شرایطی به عنوان مبنایی برای تشخیص، مراقبت و یا معالجه قرار گیرد. در عوض تصمیم گیری ها باید مستقیما تحت نظر پزشک آگاه به وضعیت بیمار انجام بپذیرد. موارد ذکر شده در این نشریه نظر نویسنده را منتشر می کند ولی لزوما دیدگاه بنیاد میاستینی گراویس آمریکا (MGFA) نمی باشد.

 

 

منابع

Carlayne E. Jackson The effect of myasthenia gravis on pregnancy and the newborn. Neurology 2003;61;1459- 1460 [The online version of this article, along with updated information and services, is located on the World Wide Web at: http://www.neurology.org/cgi/ content/full/61/10/1459]

www.myasthenia.org

 

 

 

محمد مرادی

m.moradi@outlook.com

 

 

تقدیم به جامعه میاستینی گراویس ایران



نظرات 18 + ارسال نظر
بهاره دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:16 ب.ظ

سلام به دوستای خوبم انشاالله حالتون خوب باشه عزیزان کسی برای دندانپزشکی محدودیتی میدونه؟آمپول بی حسی اشکال نداره؟

سلام عزیزم. لیست داروهای ممنوع برای میاستنی رو ببر و به دکتر نشون بده. برای بی حسی محدودیت داریم ما.

محبوبه دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 03:56 ب.ظ

خیلی ممنون اقا محمد و همچنین منصوره جان بابت مطلب مفیدتون
امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید

بنفشه دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 06:29 ب.ظ

وای ماشالا به این اقا محمد های وبلاگ من که قاطی کردم کی کدوم هست!! حالا به هرحال مرسی از مطالب مفیدشون ..خیلی مطلب خوبی بود فقط از کجا این مطالب خوبو پیدا کردین؟ من که هرچی گشتم فقط یک مطالب خیلی سطحی بودش..موفق باشید

ایشون جدیدترین هستن...
این مطلب رو خودشون ترجمه کردن. از انجمن میاستنی آمریکا گرفتن.
شاد باشی عزیزم

علی سه‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:14 ق.ظ

در جواب بهاره خانوم میخواهم بگویم که امپول بی حسی هیچ ضرری ندارد من تا الان یعنی بعد از بیمار شدنم هشت بار دندون پر کردم و حتی دندان عقلم رو هم کندم و از همین امپول بی حسی معمولی استفاده کردم و هیچ اسیبی هم ندیدم فقط ما باید دندانهامون رو همیشه چک کنیم و اگر کمی لکه داشت سریع پر کنیم و نذاریم به عصب برسه و چرکی بشه چون ما نمی تونیم
انتی بیوتیک مصرف کنیم

نه بیحسی خیلی خطرناکه برای ما!!! باید حتما دندونپزشک رو در جریان بیماری بذارین.

بهاره سه‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:40 ب.ظ

سلام دوستان ایام سوگواری امام حسین را به همتون تسلیت میگم راستی کسی میدونه اگر آزمایش آنتی بادی مقدارش از چقدر بالا باشه پلاسما فرز انجام می دهند؟

سلام عزیزم منم تسلیت میگم...
فکر کنم ربطی به میزان آنتی بادی نداره. بستگی داره دکتر چه روشی رو انتخاب کنه برای درمان!

علی چهارشنبه 22 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:10 ق.ظ

منصوره خانوم من تا الان 8 تا دندون با همین بیحسی معمولی پر کردم و هیچ اتفاقی هم نیافتاده

همه مثل هم نیستن. من وقتی به دکترم گفتم که این بیماری رو دارم گفت خیلی کار خوبی کردی گفتی، ممکن بود اگه بیحسی معمولی میزدم صورتت فلج بشه.
من به بهاره جان توصیه کردم بیماری رو در جریان بذارن و لیست داروهای ممنوع رو حتما به دندون پزشک نشون بدن.

رضوان یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:12 ق.ظ

سلام دوستان امیدوارم حال همتون خوب باشه,منم ازامروزتصمیم گرفتم باشماباشم تقریبایکسال ونیمه میاستنی دارم اردیبهشت یه دوره گرفتم ومتاسفانه دوهفته پیش دوباره به دنبال یه سرماخوودگی حالم بدشدرفتم دکترالبته خودم کرمانم ولی رفتم مشهدپیش دکتربوستان فوق تخصص بیماری میاستنی ازامریکاست تنها تفاوتی که روش درمانش داشت بهم گفت بایدنصف ivig روالان وبقیشو6هفته دیگه بگیرم گفت اینجوری اثرش طولانیتره من62 کیلوهستم فعلانصفشوتو3روزگرفتمفکرکنم 60 گرم بقیشم 6هفته بعدبهترم ولی خوب خوب نیستم.دوست دارم بارداربشم ولی خیلی میترسم که بچه سالم دنیانیارم یااگه قرص ازاتیوپرینما قطع کنم حالم بدتربشه نمیدونم بعداززایمان شایدحالم خیلی بدبشه خیلی میترسم,اگه کسی هست که اطلاعاتی داره یازایمان کرده باوجودمیاستنی وقرص ازاتیوپرین راهنماییم کنه باتشکرازهمتون امیدوارم شادوسالم وپرانرژی باشین

mamad یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:52 ب.ظ

سلام.
خیلی خوش امدی. فکر می کنم اگه این موضوع را با دکترت مطرح کنی خوب باشه. چون اون بر اساس وضعیت بیماری و شرایط جسمانیت می تونه بهتر راهنمایت بکنه.

نگارین دوشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 07:52 ب.ظ

سلام
من 32 سالمه و 4 ساله میاستنی دارم..در حال حاضر روزی 3 تا مستینونو 3.5 تا آزرام و 5 میل کورتون میخورم. میخوام باردار شم ولی خیلی میترسم چون دکتر بهم گفته آزرام باعث نقص عضو در بچه میشه.. کسی هست که با وجود این بیماری باردار شده باشه و حالشم خوب باشه؟

سام عزیزم. شما حتما با پزشک خودت راجع به بارداری صحبت کن. بله عزیزم دو نفر از دوستانموم بودن که باردار شدن اما ضعفشون کمی بیشتر شده و هر دو نفر قبل از بارداری داروهاشون رو کاهش دادن. لطفا تو پستهای جدید تر نظر بذار که دوستان بتونن بخونن و راهنماییت کنن. شاد باشی...

فاطمه سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 11:02 ق.ظ

سلام منم دارم م منم 16 ساله میاستی دارم 4 ساله ازدواج کردم قرص سلسپت میخورم کمکم کنید چطور میتونم باردار بشم ایا دکتر خوبی را سراغ دارید که من تحت نظر اون باردار بشم

سمانه سه‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:24 ب.ظ

ممنون میشم ک کمکم کردید

شهره سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:59 ب.ظ

با سلام
میخواستم در مورد تزریق ریتوکسی مب اطلاعاتی‌
داشته باشم و چه موقع ودر چه مرحله ای تجویز میشه
در بیماری میاستنی گر او لطفا از طریق ایمیل پاسخ بدین

سلام عزیزم. دکتر نفیسی به من گفت اگر بیماریت عود کرد و قرار شد درمان رو از اول شروع کنیم ریتوکسی باید بزنی. البته کاملا بستگی به پزشک داره. شاد باشید...

مینا سه‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 08:55 ق.ظ

سلام خسته نباشد خانمی 24ساله نزدیک به یکساله دچار میاستینی شده اند وروزانه 3قرص پیرامیست مصرف میکند ودر حال حاضر قصد بارداری دارد آیاباباردار شدن مشکلی اورا تهدید نمیکند لطفا اورا راهنمایی کنید

سلام. ممنونم... حتما باید در دوران بارداری تحت نظر دکتر مغز و اعصاب باشن. اگر با همین مقدار دارو حالشون خوبه فکر نمیکنم بارداری براشون مشکلی پیش بیاره. اما قبلش حتما با دکتر مشورت کنن . شاد باشید...

ابوذر دوشنبه 28 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 02:37 ب.ظ

سلام منم از سال 85 میاستنی دارم سال 88 عمل کردم سال نود دو قرص خوردم ولی الان نمیخورم حالم خوب ولی وقتی عصبی میشم یا ناراحتم لکنت زبون میگیرم ولی سریع خوب میشم دوست دارم بچه دار بشم ولی میترسم

سلام. خوشحالم که حالتون خوبه. امیدوارم همیشه خوب باشید...

مریم چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 11:15 ق.ظ

سلام من من 2.5 ساله دچار بیماری میاستنی شدم و هنوز ازدواج نکردم روزی سه تا قرص پیرامیست میخورم
اصولا حالم با خوردن قرص خوبه نمیدونم شماها رعایت غذایی دارین مثلا من وقتی غذاهاییی که طبع سرد دارند میخورم حالمو بدتر میکنه
چیزهایی که به من ضرر داره سیب زمینی عدس گوشت گاو و گوساله لبنیات (پنیر و ماست شیر)غذای مانده و بیات کنسرو شده هر چیز صنعتی مثل غذای های فست فودی و هر چیزی که منشاء طبیعی نداره برا ما بیماران فوق العاده مضر میباشد ولی قبل از هر چیز طبعتونو بدونین و متناسب با اون مواد غذایی استفاده کنید
این موارد رو دکتر عسل درمانی به من گفته ومن سه ماه به هیچ وجه از غذاهای مضر استفاده نکردم و حالم خوب شد یعنی با قرص حالم عالی بود قبل از رعایت غذایی حتی با خوردن قرص حالم خوب نبود فهمیدم که غذاهایی به من خیلی مضرند که گفتم
دکتر گفته بود این غذاهای مضر رو به هیچ وجه نخور ی حالت خوب میشه من معتقدم ما با عزم و اراده قوی میتونیم این بیماری رو از خودمون دور کنیم راستش من دیگه دکتر مغزو اعصاب نمیرم یعنی فقط میرم قرص های تکراری برام مینویسه یعنی خودم ازش میخوام که همین قرص ها رو بنویسه و حاضر نشدم عمل کنم چون با مطالعه ای که داشتم فهمیدم عمل مشکل منو حل نمیکنه بلکه باعث میشه من قرص های دیگه ای که دوستان میخورن مثل گورتون و نظیر اینها رو بخورم و هرچه قرص بیشتری بخورم بیچاره تر خواهم شد
من یه کتابی دارم به اسم عسل درمانی که تو این کتاب این غذاهای مضر را نوشته که براتون گفتم
عسل طبیع فوق العاده مصرف کنید حتی 50 گرم در روز توصیه شده به حالت های مختلف مصرف کنید عسل با ابلیمو عسل با گردو صبحانه عسل در غذا

سلام ، سپاس از اشتراک گذاشتن تجربه ی خوبی که داشتید، خداروشکر که خوب شدید، بله طبع سرد غذاها خیلی تاثیر دارند.. امیدوارم همیشه خوب باشید . فقط لطفا به خوردن داروهاتون ادامه بدید حتی زمانی که حالتون خوبه .

مریم السادات سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 09:27 ق.ظ

سلام بچه ها . امیدوار باشید .منم میاستنی گراو داشتم بعد ۷ سال دکترا تازه فهمیدن بیماریم چیه (قبل از اون همشون فکر میکردن مشکل از چشمامه که پلکم افتاده و و خودمم فک میکردم این خستگی های زودرس و بیحسیایی ک دارم طبیعیه و همه ادما اینطورین ).
اولش دکتر بهم گفت همیشه باید دارو مصرف کنیم اما وقتی دکترمو عوض کردم و رفتم پیش پروفسور ابراهیمی(کرمان) ایشون پیشنهاد جراحی تیموس دادن و منم ک ۱۷ساله بودم و ترس خیلی زیادی داشتم با اصرار پدرومادرم تن به جراحی دادم ؛۱۰روز پلاسمافرز شدم و بعد رفتم برا جراحی خیلی جراحی سختی بود چندروز بعد جراحی توی بخش icuبستری بودم حتی دکتر جراح بهم گفت ک از جراحی قلب باز هم سختتره و بدتر اینکه گفتن ممکنه با این جراحی بیماریت فرقی هم نکنه اما با توکل به خدا رفتم برای جراحی و الان ۸ساله که هیچ دارویی مصرف نکردم (قبلش مِستینون میخوردم)
خیلی جراحی سختی بود حتی تا۳سال پیش نمیتونستم به شکم بخوابم چون حس میکردم هنوز استخونای قفسه سینه ام جوش نخورده اما حالا دیگه همه چی تموم شده .
وقتی از icu (که خدا نصیب هیچ کس نکنه) اومدم بیرون پرستارا میگفتن اینقدر حالت خراب بوده ‌که فک نمیکردیم زنده بمونی چندبارم دکترا از بیمارستان افضلی کرمان باهام تماس گرفتن و برای همشون تعجب آور بود ک کاملا خوب شدم
خدایا هزاران بار شکرت

سلام مریم جان ، خداروشکر که سلامت کامل به دست اوردی و قوی بودی ، ماشاءالله بهت ، و ممنون که این حس خوب رو باهامون در میون گذاشتی .. به امید سلامتی همه ی دوستان

لیلال.ع پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 08:04 ب.ظ

سلام سلام دوستان .منم مبتلا به میاستنی شدم الانم سخت انفلانزاگرفتم ب مسی میدونی انفلانزا بیماری منو تشدید میکنه باید چکار کنم دکتر سرش خیلی شلوغه دیر دیر نوبست میده هر دفعه هم که میرم اول سیصد و پنجاه هزار تومان باید کارت بکشم لطفا راهنمایی کنید ممنونم

هر ویزیت 350 تومانننننن؟؟؟؟؟؟
چه دکتری ؟ کجاست؟
باید مراقب باشید سرما نخورید ولی الان که گرفتید
اول لیست داروهای ممنوعه رو نگاه کنید، بعد اگر نیاز به انتی بیوتیک بود
سفکسیم میشه مصرف کرد اما دوز مصرفش رو فقط باید دکتر تشخیص بده
اما میتونید از داروهای گیاهی مصرف کنید
مثل گل گاوزبون
میوه به
وابگوشت ساده که براتون خوبه
به امید بهبودی

فاطمه سه‌شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1397 ساعت 07:50 ب.ظ

سلام
من چهار ساله میاستنی چشمی دارم و قرص مستینون مصرف میکنم.
میخوام بدونم مصرف این قرص برای بارداری ضرر داره و باید قطع بشه یا نه؟

سلام دوست عزیز
به امید سلامتی زودتر شما، نوع میاستنی چشمی طبق تجربه احتمال خاموش شدنش بیشتره
و ممکنه با بارداری کامل خوب بشید اما حتما باید تحت نظر پزشک باشید و قبل از اقدام کشورت کنید و ازمایش بدید، قرص مستینون مشکلی نداره چون دوستان دیگری که باردار شدند مصرف میکردن اما اگر داروهای دیگه مثل کورتون و ازارام مصرف میکنید باید دوز داروها تغییر کنه و قطع بشه ، برای همین حتما قبل از بارداری با پزشک مغز و اعصاب و دکتر زنان مشورت کنید
به امید سلامتی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد